۱۳۹۰ اردیبهشت ۹, جمعه

۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

فرهنگ لغات!

قهّار qahhar ]ع.[ (ص.) 1- بسیار قهر کننده، کسی که زیاد قهر می کند، نُـنُـر: « رئیس دولت بسیار مردمی ما خیلی قهّار است.» (تاریخ انقلاب اسلامی 90) 2- کینه ورز، انتقام جو. 3- یکی از نامهای خداوند است.

۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

در جهان سومی ها اتفاق می افتد!

نتیجه برنامه هایی مثل "بفرمایید شام" هرچند که سرگرم کننده و مفرحند، متاسفانه تقویت روحیه ایراد گیری از غذای میزبان است، نه روحیه انصاف و تشکر قلبی (نه فقط زبانی) از زحمت صاحبخانه...

*: بعضیایی که ایراد گیر نمی یارن از غذا بگیرن، میگن یک کم غذا سرد بود، یا مثلا خیلی معمولی بود، یه قورمه سبزی معمولی بود (قورمه سبزیش شاخ نداشت!) چیز خاصی نبود، همه بلدن اینو، همه خوردن اونو، یا منو سورپرایز نکرد و...جمع کنین بابا!

خوشبختی از رو دیوار سر می کشه تو خونه...

راستی چقدر خوب که تو قلقلکی هستی! نتیجه اش این می شود که حتی وقتهایی که روزهای تکراری و کارهای متراکم و پیچ در پیچ زندگی، هیچ بهانه ای برای خندیدن به دست و دل آدم نمی دهد، بلند و از ته قلب می خندیم، دیوارهای خانه از صدایمان می لرزد و با ما می خندد... اینجوری می شود که فکر نکنم کسی در عمر سه ساله زندگی مشترکش به اندازه ما اینقدر بی ریا و بی دلیل، بلند بلند خندیده باشد! اینجوری می شود که هرچقدر هم دنیا بخواهد روی عبوس و اخمالویش را نشانمان دهد، شادی یک خنده نخودی تحویلش می دهد، از در خانه مان به داخل سرک می کشد، می آید و...می ماند!

۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

آلمانیهایی که ما باشیم!

شمارش معکوس تایمر چراغ سبز چهار راهه از 69 شروع می شه!چرا69 خب؟ چرا 70 نه مثلا؟ داشته باشید دقت زمانبندی رو که در حد ثانیه است! خیلی به خودمون امیدوار شدم!!

۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه

Gone With The Wind



Tara! Home. I'll go home
 And I'll think of some way to get him back
 After all... tomorrow is another day
تارا! من برمیگردم به تارا!
اونجا یه فکری برای برگردوندنش میکنم.
هرچی باشه...فردا هم روز خداست

/برباد رفته/

big loser!

آنانکه محیط فضل و آداب شدند
در جمع علوم، شمع اصحاب شدند
ره زین شب تاریک نبردند برون
گفتند فسانه ای و در خواب شدند
...
/عمر خیام/

۱۳۹۰ فروردین ۲۳, سه‌شنبه

مخاطب شناسی بوق!

دیدین تا حالا توی یک ترافیک سنگین، بعضی ماشینا که ته ترافیک وایستادن همین که چراغ راهنما سبز می شه، شروع می کنن به بوق زدن؟! یعنی منظورشون اون ماشین اولیه ست که تندتر بده تا چراغ قرمز نشده؟!! یا منظورشون همین ماشین جلوییه است که بوقو دست به دست کنه بده به اون ماشین اولیه تا چراغ قرمز نشده؟؟!